Přeskočit na hlavní obsah

Společný FIT START aneb o mé 30ti denní výzvě

fitness, motivation, and workout image
Před nějakou dobou mě zaujaly příspěvky na instagramu od holek, které makají podle Peti Elblové. Koukala jsem na ty proměny jako blázen a od té doby mi leží v hlavě, zda mám taky zakoupit její "zázračný" ebook. Pořád jsem na vážkách. Nikdy mě totiž nebavilo cvičit podle videí ani podle přesně stanovených plánů. Vždycky se totiž našlo něco, co mě na tom rozčilovalo, nebavilo a tak jsem vždy brzy skončila. Mezi mým uvažováním vydala další ebook a tak jsem ještě více na vážkách, stojí totiž jednou tolik. Každopádně na konci prosince sestavila ze svých videí 30ti denní výzvu pod názvem - společný fit start. Hlavním cílem bylo nečekat až na 1. ledna, ale začít HNED. A já se do toho pustila právě proto, abych zjistila, zda mi její cvičení bude vyhovovat a abych se konečně rozhodla, jestli do toho jejího ebooku zainvestuju.

active, fitness, and sport image 

Můj cvičební plán byl už tak dost našlapaný a já přesně nevěděla, kam výzvu časově zařadím. Netušila jsem, jak moc to bude nebo nebude náročné. Kolik mi to zabere času. Jak mě po jejích trénincích budou bolet svaly. Jestli svůj režim nebudu muset na chvíli překopat. První video jsem si dala ve volnu, abych zjistila, co mě vlastně čeká. Nakonec jsem se rozhodla, že svůj režim nechám stejný, jak jsem ho měla a výzvu budu cvičit každé ráno před prací (cca v 6h ráno).

můj cvičební plán: 
PO: ráno výzva - práce - orbitrek 
ÚT: výzva - práce - bodystyling s Irini
ST: výzva -práce - orbitrek 
ČT: výzva - práce - bodystyling s Irini 
PÁ: výzva - práce - plavání 
SO: výzva - práce - relax 
NE: výzva - práce - švihadlo 

Do práce samozřejmě nechodím 7dní v týdnu. Takhle vypadá můj režim v dny, kdy chodím do práce, abych měla předem vše nastavené a nevypadla z režimu jen proto, že nevím, co zrovna bych měla/chtěla dělat. Když mám volno, vyřadí se práce, zařadí se na většinu času všední povinnosti, vyřizování, úklid a jedna pohybová aktivita navíc. Když mám volno třeba pondělí nebo středu, jdu si zaplavat. Když mám volný víkend, zařadím více švihadla, procházky, bazén a v neděli bodystyling. Ale samozřejmě záleží i na aktuální náladě a namožených svalech. Snažím se poslouchat své tělo a rozhodně nejedu přes mrtvoly, protože žádné úrazy rozhodně nechci. Vše s rozumem.  

 fitness, motivation, and workout image
Začala jsem hned po svátcích a hned u prvního videa jsem myslela, že vypustím duši. Dalo mi to pěkně zabrat, říkala si, jak mám slabou fyzičku a jestli to takhle bude celých 30 dní, tak se asi nějaký výsledek dostaví. Bála jsem se dalšího videa, ale zároveň se na něj neskutečně těšila. Druhé video však ukázalo, že to zase tak náročné nebude. Posilování nebylo pro mé tělo vůbec žádná zátěž. Moje milovaná Irini mě vytrénovala natolik, že jsem během posilování nepocítila žádnou svalovou zátěž ani bolest. Byl to pro mě spíš takový relax od všedních povinností, čas pro sebe, kdy jsem hodila všechny problémy na chvíli za hlavu a prostě si užila svých cca 20 minut. Prvních 14 dní výzvy jsem si maximálně užívala a těšila se na další trénink. Jenže v půlce přišla krize. Všechny videa mi najednou přišly na stejné brdo a cviky pořád ty stejné dokola a to mě přestalo bavit. Krizi jsem překonala, protože jsem to nechtěla vzdát a chtěla to dojet do konce. Ale už chyběl ten zápal a radost. V prvních 14ti dnech jsem byla rozhodnutá, že si ebook koupím a v druhé půlce zase na vážkách, jestli ebook není plný stejných cviků a cvičebních plánů. A ještě pořád tápu, ale zřejmě do toho půjdu kvůli radám o zdravém životním stylu a zdravým receptům - vzdělávání není nikdy dost.fitness, motivation, and fit image
Výzva mi sice nepomohla se rozhodnout v oblasti ebooku, ale přinesla mi spoustu jiných nových pozitivních návyků. Již několikrát jsem se snažila si před prací přivstat a zacvičit si. Vydrželo mi to však maximálně 3dny v kuse, pak zlenivěla a po týdnu to zkusila se stejným výsledkem znova. Tahle výzva mě to perfektně naučila a jela takhle celý měsíc. Každý mi říkal: "Proč se takhle mučíš?" "Bych se mohla vykašlat vstávat kvůli cvičení, raději se vyspím." "Jsi blázen." "Však se nepotřebuješ takhle ničit." "Jsi hubená, nemusíš takhle makat." "Nemáš to zapotřebí." a dalších milion bla bla bla. A pak o chvilku později v jiné konverzaci: "bolí mě záda." "bolí mě krční páteř." "jsem unavená." "nemám energii." "Co s tím mám dělat?" A já se v duchu pro sebe usmívala. Bohužel z ležení u televize vás bude vždycky všechno bolet a paradoxně si u toho opravdu neodpočinete ani nenačerpáte novou energii. Ale pohybem ano! Jakýmkoliv pohybem. Ale zpět k výzvě - ranním cvičením jsem si vpustila do těla spoustu nové energie! Vyzkoušela pár nových cviků a některé z nich si zamilovala. Zlepšila si pohyblivost. Opustila mě ztuhlost svalů a neustálé křupání v kloubech. Za co jsem nejvíc vděčná! Výsledky ve tvarování postavy se sice nedostavily, ale to vůbec nevadí! Jsem vděčná za všechno, co mi tahle výzva přinesla. 


fitness, workout, and motivation image


V ranním cvičení budu určitě pokračovat. I v mém zajetém režimu. Neskutečně mě to baví, cítím se naprosto skvěle, nic mě nebolí. Ráda na sobě pozoruju změny, které mi to přineslo. Ráda zkouším nové věci, techniky, cviky, návyky. Zkrátka a jednoduše se ráda posouvám dál a překonávám své limity a pohodlnost. A jelikož mám neskutečně moc zkrácené svaly, dneska jsem začala s ranní jogou. Další 30ti denní výzva - yoga with Adriene. Zkoušela jsem ji již několikrát, ale snad ani jednou ji nedojela do konce. Ale teď to zvládnu! Za měsíc dám zase vědět kam jsem se posunula.
Sportu zdar! :)

beach, fitness, and sunset image

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nedělej to...! a tamto už vůbec ne!

 Od chvíle, kdy se začneme pohybovat a zkoumat svět kolem nás, neustále jen slyšíme: nesahej na to, nechoď tam, nedělej to, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ to... Postupem času zmizí věty: pozor, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ si hlavu, zlomíš si ruku, nohu... ale ty první zůstávají a valí se na ně další a další měl bys, neměl bys, atd... Momentálně žijeme v době, kdy na nás skáčou tyhle věty v jednom kuse, ovšem už ne jen od lidí, kteří to s tebou myslí dobře a dělají to, aby tě ochránili před úrazem či zklamáním. Říkají to úplně všichni lidi na celé této vyspělé planetě...   Jez maso, potřebuješ bílkoviny. Nejez maso, škodí tvému zažívacímu ústrojí. Jez ryby kvůli omega 3 mastných kyselin, alespoň 3x týdně. Nejez ryby, jsou plné těžkých kovů. Nejez žádná zvířata, mají taky svou duši, pojďme je všechny zachránit. Jez více ovoce a zeleniny. Jez zdravěji. Nejez pořád jen ty fast foodové sračky. Pij mlíko kvůli vápníku, abys měl zdravé kosti. Nepij mlíko - je určené pro telata a ty ho

Ohlédnutí za rokem 2021

 Máme tady poslední den z roku 2021 a tedy i ideální čas se za tímto rokem již s nostalgií ohlédnout, zavzpomínat a popřemýšlet, co se nám povedlo nebo naopak nepovedlo, co jsme se naučili, co nám tento rok přinesl, co nám vzal a co naučil on nás. S radostí či trpkostí o půlnoci tuto kapitolu uzavřít a začít žít tu další.    Pro mě to byl zásadní rok, který jsem věnovala hlavně sama sobě. Především svému duševnímu zdraví. Hned první týden v lednu jsem si poseděla u kartářky, která mě zbavila chaosu a v podstatě mě nasměrovala, čím se tento rok mám zabývat. A ono se to povedlo a zažila několik magických okamžiků, na které do konce života nezapomenu.  První půl rok byl našlapaný prací - zaměstnanecký poměr, ve volných dnech psaní nové knihy a přípravy k vydání jiné. Čtení naučné literatury a rozšiřování obzorů v oblasti, o které jsem sice měla malé povědomí, ale jinak o ní nevěděla zhola nic. Přesně v polovině roce se to obrátilo a rozjela se pořádná jízda neuvěřitelných, úžasných a magi

valašská kyselice

   Ingredience:  - kysané bílé zelí 500g  - bílé fazole  - smetana  - sušené houby  - máslo - hladká mouka  - sůl postup:   Fazole nasypeme na dno hrnce a posypeme houbami, necháme takto namočené ve vodě přes noc. Fazole s houbami vaříme dokud fazole nezměknou. Mezitím vylejeme šťávu ze zelí do hrnku, pořádně ho vymačkáme. V druhém hrnci uvaříme zelí. Když máme oboje měkké, zelí přidáme k fazolím. Zalejeme smetanou. Z cca půlky kostky másla uděláme zasmážku a zahustíme polévku. Osolíme podle chuti.