Přeskočit na hlavní obsah

Štítná žláza a její léčba

 

Na tuhle knihu jsem narazila úplnou náhodou v knihovně. Vlastně ani ne tak já. Maminka ji uviděla v regále a hned mi ji brala s tím, ať si o své nemoci něco přečtu. A tak si ji beru domů s tím, že se třeba dozvím něco nového a přínosného, co by mi mohlo pomoct či ulevit. 

Tuhle knihu doporučuji každému, kdo se léčí na štítnou žlázu. Ale také těm, kteří chodí od doktora k doktorovi, na milion různých vyšetření a stále bez nějakého výsledku či diagnózy.

Od první strany jsem knihu doslova žrala. Již dlouho se mi nestalo, že bych celou knihu přelouskala za 3 dny. I když  už jsem měla hlavu natlakovanou informacemi k prasknutí, chtěla jsem vědět stále víc. Najednou jsem chtěla vědět o své nemoci všechno. A hlavně jak se toho svinstva zbavit jednou provždy! Ale mé pocity nebyly pouze pozitivní - většinu knihy jsem proklínala všechny doktory, ať táhnou k čertu a bylo mi z toho, jak to tady funguje, doslova na blití. 

funny, thyroid, and hashimoto image 

Nejde mi o to, abych tady rozebírala svůj zdravotní stav a stěžovala si, co všechno mám na prd, ale o to, aby se o téhle knize dozvědělo, co nejvíce lidí, kteří trpí touto nemocí a trpí vlastně úplně zbytečně! 

Již několik let chodím k doktorovi s tím, že mám porušenou funkci štítné žlázy a již několik let na to beru každý den léky. Na nemoc, která je nevyléčitelná. A i přes to, že na ni beru každý den léky, stále se zhoršuje. Na kontrole před půl rokem mi jen tak mezi řečí doktor oznámil, že mám na štítné žláze uzlíky o velikosti 4mm, které by úplně klidně mohly být nádorem. Na kontrole minulý týden mi doktor řekl, že se uzlíky zvětšily o 2mm, mám velký zánět štítné žlázy a výsledky krevních testů se zase zhoršily a tak jsem vyfasovala zase větší dávku léků. A i přesto, že předepsané léky beru pravidelně každý den, tak mě doktor podezírá, že je vlastně neberu a vynechávám. Dokonce se mě o tom snaží přesvědčit, i když vím, že je to jinak! K tomu jako dodatek vám řekne: "teď bych určitě těhotenství neplánoval, buď byste neotěhotněla vůbec a kdyby se to přece jen podařilo, hned byste mohla potratit." Tuhle větu slýchám pravidelně co půl roku již 5 let! Dočkám se někdy jiného závěru? Protože to dítě bych opravdu jednou chtěla! 

Ale bohužel to ze zdravotních problémů není vše. Dále mám problém se zrakem, občas vidím jako v mlze, vše rozmazaně, každý rok silnější dioptrie - na očním si neví rady. Loni jsem skončila v nemocnici s neustálým motáním hlavy, které po 3 dnech na kapačkách přestalo - neurolog si neví rady, vymýšlí si diagnózy, které druhý doktor podle provedených testů vyvrátí. Občas ztrácím rovnováhu, někdy když jdu po schodech mám pocit, že se z nich skutálím, když špatně šlápnu. Už 5 měsíců mi nonstop brní dolní končetiny - doktor si neví rady. Zvýšený cholesterol = genetika.

A to všechno i přes to, že pravidelně cvičím, spím a jím. Neponocuju. Nepiji alkohol - tedy pouze příležitostně. Nekouřím. Nehulím. Nefetuju. Nechodím na žádné večírky, party, mejdany. Snažím  se jíst zdravě, spát cca 8 hodin denně, chodím spát ve stejnou dobu, vstávám ve stejnou dobu. Posiluju. Běhám. Cvičím jogu. Protahuju se. Jezdím na inlinech. Na kole. Hodně chodím. Medituju. Nehubnu. Zdravotní stav se nezlepšuje ba naopak. Mám akorát dobrou fyzičku, posílené svalstvo a menší pocit únavy. 

funny, thyroid, and hashimoto image

A teď k tomu nejpodstatnějšímu. Co zásadního jsem se tedy v knize dočetla? To nejdůležitější, co mi nikdy nikdo dřív neřekl?
  • poprvé za celou dobu, co trpím touto nemocí, jsem se dozvěděla jakou funkci v našem těle vlastně štítná žláza má - jak funguje, proč ji máme, co hlídá, co dělá,... a že je v našem těle opravdu důležitá! 
  • NEMÁM poruchu štítné žlázy - štítná žláza funguje správně a vždycky bude! Dokonce i po operaci, kdy vám ji vytáhou z těla! Akorát ji napadl vir a ona se mu brání - proto únava, bolest krku
  • lékařské praktiky nejsou správné - neexistují správné vědecké studie na nové civilizační nemoci a onemocnění štítné žlázy patří mezi ně. Krevní testy jsou nepřesné. Léky nic neléčí. Doktoři se zaměřují na hormony, které štítná žláza produkuje. Ale! Když jich štítná žláza produkuje málo - tělo si v nadledvinách vyrobí zbytek. Když jich štítná žláza produkuje moc, tělo je vyloučí. Tudíž léky v podobě dodávání hormonů nic neřeší, naopak tělo zatěžují. Nikdo neřeší příčinu nemoci, tedy se nic neléčí a nemoc se stále zhoršuje! I přes to, že každý den berete předepsané léky!
  • nemoci štítné žlázy nejsou geneticky dané! Tělo samo sebe nenapadá - vždy pracuje pro nás, jak nejlépe umí. Nikdy nám neškodí! Chyba není v nás! Za žádnou nemoc si nemůžeme sami! Všechno je způsobeno virem, který se nám dostal do těla a začal dělat neplechu, aniž bychom o tom věděli! A ani doktoři toto nevědí! 
  • všechny mé nemoci /symptomy, se kterými si doktoři nevědí rady, mají jednu stejnou příčinu! Mé tělo je napadeno virem, o kterém nikdo nic neví, tedy se neléčí a ba naopak se stále množí a napadá tak další a další části těla a způsobuje další zdravotní problémy!
  •  z nevyléčitelné nemoci na celý život se stala nemoc vyléčitelná! 
Po přečtení všech těchto informací a následného vysvětlení, proč to tak všechno je, jsem si připadala podobně jako Columbus, když objevil Ameriku. Dostala jsem úplně nový náhled na svou nemoc, na doktory, na léky, na celé naše zdravotnictví, ale taky na současný průmysl a trh. Otevřelo mi to oči. A zároveň dodalo odvahu k tomu, abych se vyprdla na všechny doktory a pokusila se vyléčit sama, protože to očividně nikdo jiný za mě neudělá!

 quotes, pink, and self care image
A jak na to?  

Nechce se mi přepisovat již jednou vydaná kniha a taky bych to nemusela udělat úplně správně a to nechci riskovat. Všechny postupy najdete v knize Štítná žláza a její léčba. Najdete tam přesně návod jak postupovat. Co nejíst, co nedělat a zase naopak co jíst na kila a co začít dělat. Jak vysadit léky. Seznam léčivých potravin pro vaši nemoc. Několik receptů, které byste měli zařadit do jídelníčku. Tříměsíční program, jak zbavit své tělo agresivního viru. 

Za mě je tohle kniha, která mi možná změní život k lepšímu! A už jen tato představa mě motivuje k tomu, abych tento tříměsíční program dodržela a uzdravila se! Protože když nemáme zdraví, tak nemáme nic! 

fitness, healthy, and food image 

Jelikož hned v prvních kapitolách se píše o tom, co nejíst, začala jsem s léčením okamžitě hned během čtení! Nechtělo se mi čekat na uzdravení už ani o minutu déle! Dneska je to týden, co jsem začala se svým novým režimem - dietou. Vyřadila jsem ze své stravy lepek, mléčné výrobky, maso, vejce, řepkový olej, kukuřici a soju. Proč se dozvíte v knize. Můžu říct, že při pomyšlení, že budu jen na zelenině, ovoci, luštěninách a ořechách mi naháněla hrůzu. Ale první den na této stravě zase tak špatný nebyl. Mám sice častěji hlad a tím pádem musím častěji jíst, ale dá se to zvládnout. Během toho týdne jsem si objednala doplňky stravy, které by měli léčení urychlit. Na konci týdne jsem si koupila odšťavňovač, který je nezbytný k dodržení programu a začala zkoušet šťávy z knihy. Jsem na úplném začátku, kdy se teprve s touto dietou seznamuju a postupně vše zkouším. Každopádně již po 3 dnech na této stravě mě přestal tlačit krk. Zbavila jsem se neustálé bolesti a můžu říct, že už i tohle je strašně velká úleva a opravdu se chci snažit, co nejvíc, abych tuto dietu dodržela a uzdravila se. I kdyby se mi to mělo jen zmírnit či lehce zlepšit. Jakýkoliv pokrok dopředu za to stojí! 

disease, thyroid, and hypothyroidism image

S čím počítat? 

Pokud doma nemáte odšťavňovač, budete si ho muset pořídit, aby léčba byla co nejúčinnější. Je třeba počítat i s investicí do vhodných doplňků stravy. Jelikož každý den musíte vypít minimálně 3 šťávy je možné, že se lehce prodraží i strava samotná. Ale jelikož vyřadíte spoustu druhů jídla ze svého jídelníčku, možná to nepocítíte. Zároveň je dieta dost omezující pokud jste hodně na cestách. Skončilo stravování v restauracích, fast foodech a objednávání pizzy. Vynaložíte více času na přípravu jídla a častěji musíte chodit nakupovat. Ale věřím, že pokud člověk opravdu něco chce, tak nic z toho pro něj nebude překážka a tu cestu si užije!

coffee image





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nedělej to...! a tamto už vůbec ne!

 Od chvíle, kdy se začneme pohybovat a zkoumat svět kolem nás, neustále jen slyšíme: nesahej na to, nechoď tam, nedělej to, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ to... Postupem času zmizí věty: pozor, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ si hlavu, zlomíš si ruku, nohu... ale ty první zůstávají a valí se na ně další a další měl bys, neměl bys, atd... Momentálně žijeme v době, kdy na nás skáčou tyhle věty v jednom kuse, ovšem už ne jen od lidí, kteří to s tebou myslí dobře a dělají to, aby tě ochránili před úrazem či zklamáním. Říkají to úplně všichni lidi na celé této vyspělé planetě...   Jez maso, potřebuješ bílkoviny. Nejez maso, škodí tvému zažívacímu ústrojí. Jez ryby kvůli omega 3 mastných kyselin, alespoň 3x týdně. Nejez ryby, jsou plné těžkých kovů. Nejez žádná zvířata, mají taky svou duši, pojďme je všechny zachránit. Jez více ovoce a zeleniny. Jez zdravěji. Nejez pořád jen ty fast foodové sračky. Pij mlíko kvůli vápníku, abys měl zdravé kosti. Nepij mlíko - je určené pro telata a ty ho

Ohlédnutí za rokem 2021

 Máme tady poslední den z roku 2021 a tedy i ideální čas se za tímto rokem již s nostalgií ohlédnout, zavzpomínat a popřemýšlet, co se nám povedlo nebo naopak nepovedlo, co jsme se naučili, co nám tento rok přinesl, co nám vzal a co naučil on nás. S radostí či trpkostí o půlnoci tuto kapitolu uzavřít a začít žít tu další.    Pro mě to byl zásadní rok, který jsem věnovala hlavně sama sobě. Především svému duševnímu zdraví. Hned první týden v lednu jsem si poseděla u kartářky, která mě zbavila chaosu a v podstatě mě nasměrovala, čím se tento rok mám zabývat. A ono se to povedlo a zažila několik magických okamžiků, na které do konce života nezapomenu.  První půl rok byl našlapaný prací - zaměstnanecký poměr, ve volných dnech psaní nové knihy a přípravy k vydání jiné. Čtení naučné literatury a rozšiřování obzorů v oblasti, o které jsem sice měla malé povědomí, ale jinak o ní nevěděla zhola nic. Přesně v polovině roce se to obrátilo a rozjela se pořádná jízda neuvěřitelných, úžasných a magi

valašská kyselice

   Ingredience:  - kysané bílé zelí 500g  - bílé fazole  - smetana  - sušené houby  - máslo - hladká mouka  - sůl postup:   Fazole nasypeme na dno hrnce a posypeme houbami, necháme takto namočené ve vodě přes noc. Fazole s houbami vaříme dokud fazole nezměknou. Mezitím vylejeme šťávu ze zelí do hrnku, pořádně ho vymačkáme. V druhém hrnci uvaříme zelí. Když máme oboje měkké, zelí přidáme k fazolím. Zalejeme smetanou. Z cca půlky kostky másla uděláme zasmážku a zahustíme polévku. Osolíme podle chuti.