Ale proč se do tohoto článku vůbec pouštím?
Nedávno jsem se pustila do několika starších novinek, ale pořád se v knihkupectvích prodávají a patří mezi top tituly nebo autory. Všichni je pořád vychvalují a já když to slyším, tak jen kroutím hlavou a mám sto chutí za tím člověkem přijít a zeptat se: "Aha a můžete mi vysvělit, co na té knize bylo dobrého z literárního hlediska? Protože já jsem nenašla vůbec nic." A následně mu vyblít jeho názory přímo na boty.
Konkrétně asi zmíním jen Zlodějku knih, protože ta mi doslova vzala dech. Ale bohužel tím špatným způsobem a kvůli tomu se i teď věnuju tomuto článku a zajímá mě váš názor. Opravdu mě zajímá, jestli nás je takových víc anebo jsem divná jen já? A ne, že by to bylo něco nového :D
Ze Zlodějky knih jsem absolutně nejvíc znechucená a zmatená. I přes to, že film byl skvělý (i když kvůli knihy u mě klesl taky). V životě jsem nenarazila na tak příšerný styl psaní, kdy vám autor v každém odstavci prozradí, co se bude dít v tom dalším, což pak postrádá logiku, proč bych měla pokračovat ve čtení? Proč bych měla číst i ten následující odstavec a rovnou ho nepřeskočit? Vždyť už přece vím všechno důležité, co se stane. Nechápu, jak určité knihy mohlo přečíst tisíce lidí a zasloužit si 5* v hodnocení, přechválené komentáře, recenze, kritiky a nevím, co všechno, když přece každý průměrný čtenář, co se v literatuře jakž takž pohybuje, nemůže o takové sračce říct, že je to dokonalé!
Tuhle knihu si koupit, tak jak jsem původně měla v plánu, tak jdu a omlátím ji autorovi o hlavu. Nebo mu ji pošlu v balíku s velkým psím lejnem, aby bylo dostatečně jasné, co si o tom myslím bez jediného slova. A nedej bože, kdybych si ji koupila na doporučení knihkupce s tím, že je teď hodně oblíbená a hodně se prodává!!
A tím se vracím zpět k reklamě v knižním průmyslu... Může mi někdo vysvětlit, čím si tahle kniha zasloužila tak velkou reklamu, mediální podporu a prodejnost? A vůbec ... jak se vlastně taková sračka vůbec dostala na pulty všech knihkupectví a prodala se po celém světě ve sta tisících? To platí i třeba pro 50 odstínů šedi, abych pořád nemluvila jen o jedné jediné knize. To jsou lidi vážně tak zabednění a hloupí, že nepřijdou na to, že drží v ruce největší brak, na který v knihkupectví vůbec mohli narazit? A místo aby stopli tuhle jednu velkou ostudu, ještě říkají, jak je to skvělé a úžasné? To opravdu lidi mají hlavu strčenou tak hluboko ve své vlastní prdeli, že nerozeznají jednu sračku od té co leží hned vedle? Opravdu tohle lidi myslí vážně? Jsem jediná koho tohle nehorázně sere?
Proti reklamě samotné nemám vůbec nic, ale proč ji nedělat na to, co opravdu stojí za to a proč nepomoct lidem, kteří si to opravdu zaslouží za to, co perfektního vytvořili?
A co na reklamu v knižním průmyslu říkáte vy?
PS: Jsem maximálně vyškolená a žádnou vychválenou knihu nechci ani vidět!
Jdu se utápět v řádcích staré dobré klasiky! <3
jo to s tebou souhlasím no. Nikdy jsem nečetla ale přesto vím, že vyhlášená Jojo Moyesová není zas tak "Bestsseler roku" co jsem slyšela je to celkem nudný příběh, který člověku nevytrhne dech. Za mojí zkušenost už teda nikdy více - Calendar Girl, je to roztažený příběh do 4 knih (beru to jako super tah na výdělek) poněvadž všechno co může nastrkat do jedné knihy vrazí do 4 dílů a pojďmě zaplatit něco přes 1200,- jenom proto, aby jsme se dozvěděli jak v každém dílu o*uká tři chlapy. Opravdu TOP! Tady platí pravidlo - oči kupují.
OdpovědětVymazatTo mě těší, že v tom nejedu sama! Pojďme udělat revoluci za dobrou literaturu :D
Vymazat