Přeskočit na hlavní obsah

Leden 2021

 Vítám vás v novém roce. :) 

Máme za sebou prvních 14 dní z nového roku. Jaký jste měli start do nového roku? Máte nějaké nové předsevzetí/plány/cíle? Nebo pokračujete v těch, které se vám nepodařilo z jakéhokoliv důvodu dotáhnout do konce v těch předchozích? Budu ráda, když se pochlubíte v komentářích - opravdu mě to zajímá. :) 

clouds, colors, and sky image

Já začínala každý rok téměř stejně - totálně namotivovaná, že konečně budu mít krásné vysportované tělo, budu zdravě jíst, budu dbát na pitný režim, doplňky stravy, najdu si v celém tomhle #healthylifestyle režim, konečně to dotáhnu do konce. Dále jak budu číst o dušu. Cestovat. Jak si koupím to, co neustále odkládám. Vlastně že už nebudu nic odkládat... A tak se mi každý leden vytvořil nekonečný seznam toho, co chci v novém roce udělat a čeho chci dosáhnout. Letos jsem nic takového neudělala. Žádné šílené a nesplnitelné předsevzetí jsem si nedala a začala tak tento rok úplně jinak než všechny předchozí. A je to úleva! Úleva, že se nemusím takzvaně za ničím honit a stresovat se. Ale to neznamená, že nemám své cíle a plány! To rozhodně mám! Ale poprvé takové, které se dají splnit a nelpím na nich s depkou v hlavě a  v srdci, že je 1.1. a prostě musím začít něco dělat, jinak to zase nezvládnu! 

fitness, gym, and workout image

Letos jsem si nedala cíl - mít sexy vysněnou postavu. Ale - být zdravá a fit! A k tomu si napsala pár jednoduchých kroků, které vlastně dělám už roky. Např. cvičit 3-4x za týden, dodržovat pitný režim - vypít cca 2-3l vody, pravidelně jíst - menší porce co 2-3h, jíst co nejzdravěji dokážu, ale zároveň se tím nestresovat a prostě když mám chuť na koláč, tak si ho upeču. Bez výčitek! A takhle jsem to udělala i v dalších oblastech. Cílem není číst o dušu, ale vytvořila jsem si reálný seznam četby, který bych za ten rok mohla stihnout a zvládnout. Zároveň s plánem, jak těch knih prostě přečíst víc. Číst ráno u snídaně, v práci u oběda, pár stránek před spaním... 

 book, coffee, and glasses image

 Poprvé jsem k sobě přistupovala s rozumem a láskou. Zahodila všechny přehnané cíle a soustředila se pouze na své srdce. A můžu říct, že tak klidný a harmonický leden jsem ještě nikdy nezažila! V prvním týdnu jsem zašla ke kartářce. Čistě kvůli sobě. Abych měla jasno v tom, jak s tímto rokem naložit. Na co se soustředit a co naopak vypustit. Abych dostala odpovědi na otázky, které mi vrtají v hlavě nějakou dobu a nebyla schopná sama najít odpovědi. Bylo to opravdu krásné a uvolněné povídání. Odcházela jsem naprosto uvolněná, šťastná a nabitá energií. Všechny ty slova mi pořád znějí v hlavě. Snažím se jich držet. A naoplátku ve mě pořád tento krásný zážitek rezonuje. Bylo to tak úžasné, že z toho možná udělám každoroční rituál. :) 

crystal, dark, and light image

Dalším krokem v novém roce byla čistka šatníku. Přítel mi vyrobil jako dárek k vánocům mou vysněnou šatnu. Jsem jí tak neskutečně nadšená, že jsem si řekla, že si tam dám jen to oblečení, ze kterého mám také radost. To, které mi není pohodlné, otravuje mě, nelíbí se mi, půjde pryč. A tak se taky stalo. Nejen že se mi uvolnilo hromadu místa, ale zároveň to ve mě vyvolalo touhu po změně šatníku. Na Pinterestu jsem najednou začala prohlížet outfity, v některých se zhlédla, představila si v tom oblečení sama sebe a byla jsem tím tak nadšená, že jsem si objednala nové kousky a po dlouhé době mám z nového oblečení opravdu radost a těším se, až svůj nový outfit hodím na sebe! 

all stars, bag, and fashion image

S čistkou oblečení najednou přišly ruku v ruce i úpravy bydlení. Mou šatnou se uvolnily staré obří skříně, které teď zejou prázdnotou a v brzké době náš domov také opustí. Na řadu přijde malování, výměna koberců či nová podlaha. V hlavě se mi už rýsuje jak nábytek přestěhovat. Vznikne spousta nového prostoru. Prostoru na můj home office. Už žádné psaní na gauči na koleni. Už úplně vidím ten svůj koutek a nejvíc se těším, až si ten svůj pracovní koutek vymazlím! Změny nastanou i v kuchyni. Neskutečně se na to všechno těším. Vypadá to, že tento rok bude jedna velká změna. Jen k tomu nejlepšímu! Máme za sebou pouze 14dní z nového roku a už cítím, že tento rok bude úžasná jízda! 

hair, happy, and natural beauty image


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nedělej to...! a tamto už vůbec ne!

 Od chvíle, kdy se začneme pohybovat a zkoumat svět kolem nás, neustále jen slyšíme: nesahej na to, nechoď tam, nedělej to, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ to... Postupem času zmizí věty: pozor, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ si hlavu, zlomíš si ruku, nohu... ale ty první zůstávají a valí se na ně další a další měl bys, neměl bys, atd... Momentálně žijeme v době, kdy na nás skáčou tyhle věty v jednom kuse, ovšem už ne jen od lidí, kteří to s tebou myslí dobře a dělají to, aby tě ochránili před úrazem či zklamáním. Říkají to úplně všichni lidi na celé této vyspělé planetě...   Jez maso, potřebuješ bílkoviny. Nejez maso, škodí tvému zažívacímu ústrojí. Jez ryby kvůli omega 3 mastných kyselin, alespoň 3x týdně. Nejez ryby, jsou plné těžkých kovů. Nejez žádná zvířata, mají taky svou duši, pojďme je všechny zachránit. Jez více ovoce a zeleniny. Jez zdravěji. Nejez pořád jen ty fast foodové sračky. Pij mlíko kvůli vápníku, abys měl zdravé kosti. Nepij mlíko - je určené pro telata a ty ho

cuketový chlebíček

  Ingredience:  - 400g cukety - 1 citron - 300g polohrubé mouky - 150g cukru krupice  - 50g mletého máku  - 100g oleje  - 2 vejce - půl lžičky jedlé sody  - půl lžičky kypřícího prášku do pečiva  - půl lžičky soli  postup:  Cuketu umyjeme a nastrouháme i se slupkou. Z citronu nastrouháme do těsta kůru a vymačkáme šťávu.Všechny ostatní suroviny smícháme a vytvoříme těsto. Cuketu pak postupně vmícháme. Vymažeme si formu máslem nebo olejem a vysypeme moukou. Pečeme na 180 stupňů cca 40-45 minut. Až vychladne, můžete přetřít citronovou nebo čokoládovou polevou. 

Ohlédnutí za rokem 2021

 Máme tady poslední den z roku 2021 a tedy i ideální čas se za tímto rokem již s nostalgií ohlédnout, zavzpomínat a popřemýšlet, co se nám povedlo nebo naopak nepovedlo, co jsme se naučili, co nám tento rok přinesl, co nám vzal a co naučil on nás. S radostí či trpkostí o půlnoci tuto kapitolu uzavřít a začít žít tu další.    Pro mě to byl zásadní rok, který jsem věnovala hlavně sama sobě. Především svému duševnímu zdraví. Hned první týden v lednu jsem si poseděla u kartářky, která mě zbavila chaosu a v podstatě mě nasměrovala, čím se tento rok mám zabývat. A ono se to povedlo a zažila několik magických okamžiků, na které do konce života nezapomenu.  První půl rok byl našlapaný prací - zaměstnanecký poměr, ve volných dnech psaní nové knihy a přípravy k vydání jiné. Čtení naučné literatury a rozšiřování obzorů v oblasti, o které jsem sice měla malé povědomí, ale jinak o ní nevěděla zhola nic. Přesně v polovině roce se to obrátilo a rozjela se pořádná jízda neuvěřitelných, úžasných a magi