Přeskočit na hlavní obsah

Seberozvoj

Image by ɾαզմεʆ εςɕσɓεδσ

Je tomu asi měsíc, co jsem naprosto propadla vzdělávání a seberozvoji. Jakože ve velkém. Zajímám se o různé oblasti, které na první pohled spolu nemají vůbec nic společného, ba se v určitých principech/postupech/cílech a smyslu obecně naprosto rozcházejí, ale když se spojí dohromady v mé hlavě a v srdci, vypadá to, že jeden bez druhého by neznamenali vůbec nic. Podobně jako naprosto odlišní jedinci, co se týče myšlení a chování jako jsou muž a žena. Avšak i přes tyto velké odlišnosti dokáží společně vytvořit tým, který nic neporazí. Právě se nacházím ve vztahu ke vzdělávání a seberozvoji stejně jako bych vstoupila do toho čerstvě zamilovaného partnerského vztahu, který nežije pro nic jiného než pro svou vzájemnou lásku, která jim dodává neskutečnou sílu, energii, úsměv na rtech a hřejivý pocit v srdci. Akorát místo budování pouta s druhým člověkem, vytvářím pouto sama se sebou. Otevírám svou mysl a srdce a učím se následovat to, co se mi snaží říct. Bez žádných ALE. Bez výmluv. Bez odkládání. Beze strachu. Prostě teď a tady. Postupně mi do sebe zapadají všechny dílky mé skládačky. Najednou každý krok, který jsem kdy udělala dává smysl. Každý krok má svůj význam a své důležité opodstatnění. Čím víc se vracím zpět do minulosti a srovnávám se současností a nahlížím do svého srdce cítím jedno velké - TO JE ONO! 

 illustration, zen, and yoga image

Robert T. Kiyosaki: Bohatý táta, chudý táta 

Bohatý táta, chudý táta - Co bohatí učí svoje děti a chudí a střední vrstvy ne obálka knihy 

Tuhle knihu jsem si chtěla přečíst dobrých pět let, ale vždycky následovalo nějaké ALE, které mi zabránilo, abych se do ní opravdu pustila. Je to asi týden, co jsem četla jinou knihu a během čtení si vzpomněla na tuhle. Ještě ten večer jsem si ji poslechla jako audioknihu na jeden zátah. Moje první audiokniha. Většinou se u mluveného slova nedokážu plně soustředit a následně usínám. U poslechu této knihy bylo vše jinak. Nejen že jsem ji žrala od začátku do konce, ale dokonce jsem si dělala poznámky! Když jsem si měla dělat poznámky ve škole, všechno co učitelé vykládali mi přišlo naprosto zbytečné. Nic co bych mohla v životě použít. Nic co by mi k něčemu bylo a tak jsem si nikdy nic nepsala anebo jen dělala, že píšu a přitom jsem si malovala za okraje. Během poslechu této audioknihy jsem poprvé pocítila tu nutnost dělat si poznámky. Psala jsem tak rychle, že jsem měla celou ruku modrou od inkoustu - to se mi nestalo dobrých 10 let! Byla jsem naprosto uchvácená a chtěla vědět všechno. To se mi nikdy nestalo na žádné škole. Dokonce ani na žádné exkurzi či besedě, povinné či nepovinné. Knihu doporučuji každému, kdo chce v životě udělat nějakou změnu. Každému kdo chce vystoupit z krysího závodu. Nebo tomu, kdo se jen chce naučit něco víc o penězích. Vědět, jak fungují. Kam vám "tečou" a jak nad nimi získat kontrolu. 


Barnet Bain: Kniha tvůrčího života

Kniha tvůrčího života obálka knihy 

O téhle knize jsem se okrajově zmínila již v předchozím článku. Sáhla jsem po ní v naději, že mi zase rozproudí mou zaseknutou kreativitu. A přesně tak se taky stalo a jsem za tuto knihu neskutečně vděčná. V knihovně ji mám již delší dobu, ale také jsem po ní sáhla až teď. Právě ve vhodný okamžik. Přestávám si myslet, že si knihy vybírám já sama úplně náhodně, ale ba naopak si mě ty knihy hledají sami. Viz Bohatý táta, chudý táta, Štítná žláza a její léčba, tato.. Už se těším jaká bude ta další, která mi změní život. :) Kniha tvůrčího života je rozdělena do několika kapitol. Každá kapitola začíná citátem nějakého slavného umělce či osobnosti, který pak provází více méně celou kapitolu. Dále je kniha plná nejrůznějších cvičení na rozproudění kreativity a odstranění tvůrčího bloku nebo stresu z jisté tvůrčí práce či nestíhání termínů. Když jsem byla ve čtení zhruba v půlce, začala mi zase v žilách proudit má tvůrčí energie. Přišla nová vlna nápadů. Naprosto šílených nápadů. Miluju. Děkuju. 


FLOW SUMMIT 2020

 Minulý víkend jsem se zdarma zaregistrovala k této komunitě a s přednáškami strávila pět dní. Téma či oblast je zřejmá z názvu - všechny se zabývaly tím, jak se dostat do stavu FLOW. Bohužel nebylo v mých silách, abych stihla zhlédnout všechny přednášky. Ale 2-3 z každého dne jsem zvládla. Koukala jsem především na přednášky zaměřené na zdraví, vztahy, emoce, sílu myšlenky, ženství, spiritualitu. Videa zaměřující se čistě na meditace a duchovní stránku jsem odložila. Bylo to krásných a neskutečně obohacujících pět dní. Kvůli těmto přednáškám jsem objevila nové lidi, knihy, oblasti, o kterých bych chtěla vědět víc. Po těchto pěti dnech jsem zase blíž ke svému tělu, mysli, srdci, zdraví obecně, zahodila některé zajeté vzorce myšlení, pochopila proč a jak si vybíráme partnery, jak fungujeme ve vztazích, dozvěděla se více o hormonech v našich tělech, co ovlivňují, jaký mají význam a jak si podle nich naplánovat třeba schůzky na další měsíc. Věci, které jsem považovala jako součást své povahy a charakteru, jsou jen pouhými zažitými vzorci z minulosti. A mnoho dalšího. 

study and work image

Vzdělání a seberozvoj tak dostal úplně nový rozměr. Už to není jen nudná povinnost k dobrým známkám, k ukončení ročníku a postupu do dalšího, písemky, zkoušky, neustálého dokazování si, že to zvládnu. Stresu a paniky během zkouškových období. 

Nikdy v životě mě žádné vzdělání nepohltilo jako právě tohle. To, které si ke mě hledá cestu teď a tady. Žádné to si jednou přečtu, poslechnu, pustím - teď mě to napadlo, tak teď se do toho pustím! A je to naprosto osvobozující a naplňující. Protože jednotlivé myšlenky a nápady mají své opodstatnění. Právě teď a tady. Ne až někdy, jednou, příště, až dodělám tohle nebo tamto. Prostě TEĎ! Protože to, na co myslíme, není jen pouhá náhoda. Pouhý tok zběsilých myšlenek. Každá myšlenka má svůj důvod. Za každým činem vždy stojí myšlenka. Bez nich bychom byli jen loutky civějící do prázdna.Nezapomínejte na to!

wallpaper, bts, and background image

Kvůli těmto knížkám a přednáškám jsem změnila pohled na spoustu věcí. Už nechci dál marnit čas při sledováním hloupých seriálů a už vůbec ne nad tím, který seriál představí novou sérii či epizodu. Momentálně mě celkově sezení u televize neskutečně otravuje. Po ovladači jsem od karantény nesáhla. Chci si raději povídat nebo jít na procházku. Zacvičit si. Číst. Psát. Poslouchat hudbu a háčkovat. Už nechci chodit na party, opíjet se, ponocovat a následně tak ztratit dva drahocenné dny. Chci vstát v 6 ráno, dát si snídani, jógu a v 7 začít pracovní den. Už nechci utrácet peníze za kraviny. Z totálně napráskaných skříních oblečením, chci jednoduchý a vzdušný šatník. Už nechci vysněnou obrovskou šatnu, ale pracovnu s obrovskou knihovnou plnou úžasných knih. Chci více podporovat umělce či projekty, které se mi líbí nebo dávají smysl. Podpořít něčí sen. (Možná se tady brzy o nějakých zmíním.) Už nechci marnit čas. Chci žít vědoměji. Chci pracovat na sobě a na svých snech.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nedělej to...! a tamto už vůbec ne!

 Od chvíle, kdy se začneme pohybovat a zkoumat svět kolem nás, neustále jen slyšíme: nesahej na to, nechoď tam, nedělej to, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ to... Postupem času zmizí věty: pozor, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ si hlavu, zlomíš si ruku, nohu... ale ty první zůstávají a valí se na ně další a další měl bys, neměl bys, atd... Momentálně žijeme v době, kdy na nás skáčou tyhle věty v jednom kuse, ovšem už ne jen od lidí, kteří to s tebou myslí dobře a dělají to, aby tě ochránili před úrazem či zklamáním. Říkají to úplně všichni lidi na celé této vyspělé planetě...   Jez maso, potřebuješ bílkoviny. Nejez maso, škodí tvému zažívacímu ústrojí. Jez ryby kvůli omega 3 mastných kyselin, alespoň 3x týdně. Nejez ryby, jsou plné těžkých kovů. Nejez žádná zvířata, mají taky svou duši, pojďme je všechny zachránit. Jez více ovoce a zeleniny. Jez zdravěji. Nejez pořád jen ty fast foodové sračky. Pij mlíko kvůli vápníku, abys měl zdravé kosti. Nepij mlíko - je určené pro telata a ty ho

Ohlédnutí za rokem 2021

 Máme tady poslední den z roku 2021 a tedy i ideální čas se za tímto rokem již s nostalgií ohlédnout, zavzpomínat a popřemýšlet, co se nám povedlo nebo naopak nepovedlo, co jsme se naučili, co nám tento rok přinesl, co nám vzal a co naučil on nás. S radostí či trpkostí o půlnoci tuto kapitolu uzavřít a začít žít tu další.    Pro mě to byl zásadní rok, který jsem věnovala hlavně sama sobě. Především svému duševnímu zdraví. Hned první týden v lednu jsem si poseděla u kartářky, která mě zbavila chaosu a v podstatě mě nasměrovala, čím se tento rok mám zabývat. A ono se to povedlo a zažila několik magických okamžiků, na které do konce života nezapomenu.  První půl rok byl našlapaný prací - zaměstnanecký poměr, ve volných dnech psaní nové knihy a přípravy k vydání jiné. Čtení naučné literatury a rozšiřování obzorů v oblasti, o které jsem sice měla malé povědomí, ale jinak o ní nevěděla zhola nic. Přesně v polovině roce se to obrátilo a rozjela se pořádná jízda neuvěřitelných, úžasných a magi

valašská kyselice

   Ingredience:  - kysané bílé zelí 500g  - bílé fazole  - smetana  - sušené houby  - máslo - hladká mouka  - sůl postup:   Fazole nasypeme na dno hrnce a posypeme houbami, necháme takto namočené ve vodě přes noc. Fazole s houbami vaříme dokud fazole nezměknou. Mezitím vylejeme šťávu ze zelí do hrnku, pořádně ho vymačkáme. V druhém hrnci uvaříme zelí. Když máme oboje měkké, zelí přidáme k fazolím. Zalejeme smetanou. Z cca půlky kostky másla uděláme zasmážku a zahustíme polévku. Osolíme podle chuti.