Přeskočit na hlavní obsah

Tip na knihu


Nejsem zastánce recenzí a dlouhých rozborů děl. Protože pro ty, kteří už knihu četli, to nemá žádný význam, pokud tedy netouží o přitakání, že přesně, má pravdu anebo o hádku s autorem, protože s obsahem vůbec nesouhlasí a má odlišný názor. Každopádně tohle si můžeme odbít s kamarádkou knihomolkou u sklenky vína a společně se zasmát bez dlouhého čtení recenzí. 

Jelikož jsem už přes půl roku doma na nemocenské s omezenými vycházkami a připravuju se na příchod miminka - poprvé v životě jsem měla dostatek času na čtení přesně podle mých představ. Konečně jsem se mohla pustit do všech těch knih, které jsem si chtěla tak dlouho přečíst a konečně za rok přečetla na mě i velmi uspokojivý počet knih. A proto vám po velmi dlouhé době můžu přinést několik tipů, co stojí za přečtení. :) 

 Již nějakou dobu mám rozečtenou vždy jednu knihu z beletrie a jednu naučnou a střídám je podle nálady, takže tady najdete tipy na obojí. Pokud ovšem čekáte nějaké knižní novinky, tak těch se u mě zřejmě nikdy nedočkáte, protože je nečtu. Po špatných zkušenostech se do nich pouštím vždy až v době, kdy o nich všichni ostatní přestanou mluvit a já tak nemám na knihu žádné velké očekávání.

Penelope Bloom: 

 Jeho banán obálka knihy Její třešničky obálka knihy Jeho zákusek obálka knihy 

Není to žádná velká literatura, ale typická červená knihovna. Tyto "sladce" laděné knihy většinou nečtu, ale můžu říct, že tato série mě docela baví. Je to vtipné, romantické s nádechem erotiky a absolutně nenáročné. Za mě je to ideální oddechovka na dovolenou - na které jsem taky přečetla 1. díl. Další pokračování pak pro mě to byla jasná a příjemná, oddechová volba mezi těžkými tématy.  

Pierre Franckh: Jak si správně přát

Jak si správně přát 3.0 obálka knihy 
Jak název napovídá, kniha je o tom jak si správně přát. Je to kniha, která mi změnila život - rozhodně k lepšímu, protože mé sny se opravdu díky této knize začaly plnit. :) Dokonce i sny, o kterých jsem si myslela, že jsou naprosto nesplnitelné a pohádkové a tak vzdálené od reálného života. Pokud se tomu otevřete, opravdu to funguje. :) 
 
 

 Denis Thériault:Podivuhodný život osamělého pošťáka

Podivuhodný život osamělého pošťáka obálka knihy

 Kniha, která mě v knihkupectví zaujala už jen svou originální obálkou a musela ji mít, i kdyby obsah stál za nic. Tahle kniha mi prostě musí zdobit knihovnu tak jako tak. Když knihu otevřete a začnete si ji prohlížet, zjistíte, že je úplně stejně originální jako její obálka ještě předtím než se vůbec pustíte do čtení. A příběh je úplně stejně laděný a velmi poetický. Za mě je tato celá kniha nádherným uměleckým dílem. Víc takových prosím. :) 

Alena Mornštajnová: Slepá mapa

Slepá mapa obálka knihy 

Pokud se nejedná o klasiku, do českých autorů se příliš nehrnu. Mám pocit, že mi česká současná literatura nějak nesedí a nic neříká. Všichni ji chválí, ale já ji prostě nemůžu přijít na chuť. Ale čas od času se trochu stydím, že našim spisovatelům dávám tak malý prostor a tak v tomto období sáhnu po autorovi, od kterého jsem dosud nic nečetla. Tady to nebylo jiné. Co ale bylo jiné, je fakt, že konečně můžu říct, že to byla dobrá volba. K této autorce se velmi ráda vrátím. :) 

Bronnie Ware: Čeho před smrtí nejvíce litujeme 

Čeho před smrtí nejvíce litujeme obálka knihy

 Tohle je kniha pro všechny, kteří svůj život odkládají až na někdy... Až bude pátek, až bude víkend, až bude zima, až bude léto, až budu mít volno, až nebude pršet, až budu mít peníze, až si ten druhý udělá čas ... a neustále se jim stává že z někdy se nakonec stává nikdy. A kniha zobrazuje, jaký dopad takové věčné odkládání může mít. 

Biografie: 

Helena o sobě (a slavní o Heleně) obálka knihy Zase ona: Zrození Meryl Streep obálka knihy  Helena Vondráčková a Jiří Korn obálka knihy 

K životopisům asi není víc co dodávat... 

Brian L. Weiss: Jen láska je skutečná 

Jen láska je skutečná obálka knihy 

Nejedná se o žádnou červenou knihovnu ani žádný sentimentální příběh, ale o naučnou literaturu. Konkrétně o setkávání spřízněných duší. O tom, že právě takové setkání není žádnou náhodou, jak si často mylně myslíme. Kniha mě donutila přemýšlet o osobách, které mám ve svém životě a určitými prožitými událostmi, až jsem si sama sedla do křesla odborného pracovníka a podstoupila regresní terapii a nestačila se divit. Tato terapie nakonec můj život posunula zase o krok (no spíš tak o 10 kroků) dopředu. Dokonce mě zbavila i bolesti zad, se kterou si doktoři nevěděli rady a já musela každý den cvičit, pokud jsem chtěla fungovat bez omezující bolesti. Což tuším by v těhotenství mohl být opravdu velký problém. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nedělej to...! a tamto už vůbec ne!

 Od chvíle, kdy se začneme pohybovat a zkoumat svět kolem nás, neustále jen slyšíme: nesahej na to, nechoď tam, nedělej to, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ to... Postupem času zmizí věty: pozor, spálíš se, bouchneš se, rozbiješ si hlavu, zlomíš si ruku, nohu... ale ty první zůstávají a valí se na ně další a další měl bys, neměl bys, atd... Momentálně žijeme v době, kdy na nás skáčou tyhle věty v jednom kuse, ovšem už ne jen od lidí, kteří to s tebou myslí dobře a dělají to, aby tě ochránili před úrazem či zklamáním. Říkají to úplně všichni lidi na celé této vyspělé planetě...   Jez maso, potřebuješ bílkoviny. Nejez maso, škodí tvému zažívacímu ústrojí. Jez ryby kvůli omega 3 mastných kyselin, alespoň 3x týdně. Nejez ryby, jsou plné těžkých kovů. Nejez žádná zvířata, mají taky svou duši, pojďme je všechny zachránit. Jez více ovoce a zeleniny. Jez zdravěji. Nejez pořád jen ty fast foodové sračky. Pij mlíko kvůli vápníku, abys měl zdravé kosti. Nepij mlíko - je určené pro telata a ty ho

cuketový chlebíček

  Ingredience:  - 400g cukety - 1 citron - 300g polohrubé mouky - 150g cukru krupice  - 50g mletého máku  - 100g oleje  - 2 vejce - půl lžičky jedlé sody  - půl lžičky kypřícího prášku do pečiva  - půl lžičky soli  postup:  Cuketu umyjeme a nastrouháme i se slupkou. Z citronu nastrouháme do těsta kůru a vymačkáme šťávu.Všechny ostatní suroviny smícháme a vytvoříme těsto. Cuketu pak postupně vmícháme. Vymažeme si formu máslem nebo olejem a vysypeme moukou. Pečeme na 180 stupňů cca 40-45 minut. Až vychladne, můžete přetřít citronovou nebo čokoládovou polevou. 

Ohlédnutí za rokem 2021

 Máme tady poslední den z roku 2021 a tedy i ideální čas se za tímto rokem již s nostalgií ohlédnout, zavzpomínat a popřemýšlet, co se nám povedlo nebo naopak nepovedlo, co jsme se naučili, co nám tento rok přinesl, co nám vzal a co naučil on nás. S radostí či trpkostí o půlnoci tuto kapitolu uzavřít a začít žít tu další.    Pro mě to byl zásadní rok, který jsem věnovala hlavně sama sobě. Především svému duševnímu zdraví. Hned první týden v lednu jsem si poseděla u kartářky, která mě zbavila chaosu a v podstatě mě nasměrovala, čím se tento rok mám zabývat. A ono se to povedlo a zažila několik magických okamžiků, na které do konce života nezapomenu.  První půl rok byl našlapaný prací - zaměstnanecký poměr, ve volných dnech psaní nové knihy a přípravy k vydání jiné. Čtení naučné literatury a rozšiřování obzorů v oblasti, o které jsem sice měla malé povědomí, ale jinak o ní nevěděla zhola nic. Přesně v polovině roce se to obrátilo a rozjela se pořádná jízda neuvěřitelných, úžasných a magi